czwartek, 19 lutego 2015

Czwarty dzień

Czytam, czytam. 
Reportaże rozpoczyna tekst Janusza Korczaka, który próbuje znaleźć sposób na zwalczenie nędzy w Warszawie. Smutny tekst, bo minęło ponad sto lat, a nędza jak była, tak jest i ma się dobrze.
Kolejny reportaż napisał Teodor Tomasz Jeż. Tekst zaskakujący, bo przedstawia życie Polaków - emigrantów w Stanach Zjednoczonych. Kobiety odnalazły się w nowej ojczyźnie bardzo dobrze, natomiast mężczyznom trudno przyszło przyjąć do wiadomości, że amerykańskie prawo chroni każdego obywatela. Bez względu na  płeć i kolor skóry. Brakowało im bezkarności, do której przyzwyczajeni byli w zniewolonej ojczyźnie.
Rozdział trzeci to niezwykła podróż koleją do Japonii. Opisał ją Wacław Sieroszewski. Bardzo ciekawa, niepokorna postać. A podróż? Była niezwykła... Postanowiłam jej Wam nie opisywać, ponieważ zamierzam przedstawić jej fragmenty podczas wspólnych zajęć. Mam nadzieję, że znajdziemy czas.
Kazimierz Laskowski jest autorem reportażu z 1904 roku. Przedstawia w nim "krajobraz po kataklizmie", jakim była wielka powódź. Tekst ten był bardzo nudny w odbiorze. Autor przedstawił bardzo szczegółowe opisy miejsc po powodzi, a także stan ludzi dotkniętych tym żywiołem. Reportaż jest świetnym źródłem wiedzy o realiach życia w czasie zaborów. 
Pozdrawiam. Czekam na Wasze wpisy.
Mól

5 komentarzy:

  1. Teraz czytam opowieści z Narnii podróż wędrowca do świtu. Trochę jest tam dużo nie zrozumiałych słów. Dobrze przeczytałam trzy rozdziały. Teraz mam zamiar zabrać się za karty pracy do nieznanych przygód Mikołajka (ale nie wiem czy mi się uda).
    1 IV a

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj!
    Trzymam kciuki, aby się udało. Życzę, by przygotowanie kart pracy było dla Ciebie przyjemnym zajęciem.
    Pozdrawiam
    Mól

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam! Mam pytanie,ile stron przeczytał Mól?


    Kacper IV b

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony ślad:)) Mól