sobota, 28 lutego 2015

Przedostatni dzień

Witajcie...
W poniedziałek zbiorę Wasze karty pracy... We wtorek spróbuję opublikować podsumowanie. Ciekawa jestem wyników. Miło było z Wami pisać. Mam zamiar bloga pozostawić. Może macie pomysł na jakiś konkurs na drugi semestr?
Przeczytałam kolejne reportaże. 

Ewa Szelburg - Zarębina "Myjcie owoce" 1933. Reportaż o procesie sądowym, który miał miejsce w Brześciu, a sądzono ośmiu mieszkańców wsi Lepiówka. Tytuł odnosi się do plakatu, który wisiał w gmachu sądu. Autorka przedstawiła sytuację ludzi prostych, którzy znaleźli w bardzo trudnej sytuacji. Próbowali odebrać zarekwirowane dobra (na rzecz nieopłaconych podatków), a przed sądem odpowiadali za zdradę państwa. Każdy otrzymał karę dożywotniego więzienia. Ten reportaż, to bardzo przygnębiający obraz polskiego prawa w latach trzydziestych. 

Wanda Wasilewska "Jeden dzień w poradni" 1933. Reportaż - obrazek, na którym przedstawiono kobiety szukające pomocy. Niestety poradnia miała charakter profilaktyczny, a kobiety były już w potrzebie. Znów życie w ubóstwie doprowadzało do nieszczęścia. Bardzo, bardzo smutna rzeczywistość.

Zbigniew Uniłowski "Dzień rekruta" 1934. Tekst ten jest wspomnieniem pobytu w wojsku. Autor, rekrut opisuje swoje zmagania w armii. Tekst zabawny, ale równocześnie przygnębiający. Bohater reportażu to gapa. Rano zaspał na zbiórkę, rozkazów nie potrafi wykonywać, przełożeni się z niego śmieją. Z drugiej strony dowództwo dalekie jest od ideału, a przecież powinno stanowić autorytet dla młodych żołnierzy.

9 komentarzy:

  1. Ja też jestem bardzo ciekawa wyników (ale mam nadzieję że wygramy). Teraz zaczynam czytać moją 3 książkę i muszę przyznać że ten blog to super sprawa.
    1 IV a

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam przeczytałem Hobbita do str 100 rozdział 7 Dziwna kwatera książka jest bardzo ciekawa . 8/4a

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, przeczytałem Hobbita,do rozdziału 7 Dziwna kwatera , stron 100. Książka jest ciekawa, bardzo mi się podoba. 8/4a

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry wieczór
    Dziś dzień bez komputera. Piszę w telefonie. Dziękuję Wam za komentarze. Do zobaczenia w szkole.
    Pozdrawiam Mól😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry! Czy jako lekturę nad obowiązkową mogłabym przeczytać Pollyannę i zrobić do niej kartę pracy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu
      Najchętniej napisałabym tak, jednakże trzymajmy się ustalonej listy lektur.
      Pozdrawiam
      Mól

      Usuń
  6. Dzień dobry pani chciałabym przedstawić pani moją książkę autorstwa Holly Web
    Emilkę Piórko. Dziewczynka mieszka w domu z wróżkami lecz wcale nie zdaje sobie sprawy z tej wspaniałej rzeczy. Dowiaduje się że jest adoptowana i pragnie odnaleźć swoją mamę i tatę. Mieszka z wróżkami już dziesięć lat. Uratowała wodną wróżkę Saszę która przepełnia serce dziewczynki magią. Po próbie swoich zdolności magicznych wyczarowała szczurka którego przygarną jej brat Robert i nazwał go ciastek. Dziewczynka czuję się głupio, ponieważ ma taką zdolną rodzinę a ona wo gule do niej nie pasuje lecz posiada zdolności kulinarnie i ma szansę zostać prawdziwą wróżką jak jej cała rodzina. Więcej pani nie powiem a jak się pani zaciekawiła można wypożyczyć w bibliotece miejskiej. Z tego co wiem są cztery części tej książki. Polecam wszystkim :)
    1 IV a

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj.
      Czy mogę przeredagować Twój wpis, przed umieszczeniem go jako posta. Proszę zapropnuj tytuł wpisu.
      Pozdrawiam serdecznie.
      Mól

      Usuń
  7. Może: Książka pełna magi :)
    1 IV a

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony ślad:)) Mól